Kocaeli Sanayi Odası, Doğu Marmara ABİGEM A.Ş. ve IAB Türkiye(İnteraktif Reklamcılık Derneği) işbirliğinde “İnternet ile Güçlü KOBI “ konulu seminer gerçekleştirildi.
Kocaeli Sanayi Odası (KSO) Konferans salonunda yapılan seminerin açılış konuşmasında KSO Genel Sekreteri Memet Barış Turabi, Kocaeli sanayisi hakkında kısa bilgi aktardı. İnternetin iş dünyasındaki önemini vurgulayan Genel Sekreter Turabi, ‘Bu seminer aklımızdaki soruları yanıtlayacaktır.’ dedi. IAB Türkiye Başkan Yardımcısı Neslihan Olcay sunumunda, internetin gelişimi, iş hayatına ve reklamcılığa getirdiği yenilikler ve KOBİ’lere yönelik uzaktan eğitim platformu olarak tasarlanan “Re-KOBİ” programı hakkında bilgi aktardı.
Seminer’de IAB Türkiye Genel Direktörü Aygen Tezcan, “Türkiye’nin Dijital Fotoğrafı” konusundaki sunumunda “Analogtan Dijitale-Kısa Tarihçe”, Dünya ve Türkiye’den İstatistikler”, “Dijital veriler, Dijital Göçmenler, Z Kuşağı”, “Türkiye’de Dijital Reklam Yatırımları”, “Sektör Oyuncuları”, “Dijital Ortamda Tüketici Davranışları” başlıklarından bahsetti.
Dijital Medyada reklam konusunda sunum yapan Banu Barbarosoğlu ise, “Display Reklamcılık”, “Online Video”, “Mobil Reklam” ve “Arama Motorları” konu başlıklarını işledi.
DBI’den Uğur Şeker “Dijital Medya Planlaması “ sunumunda “Dijital Medyada Mecra Seçimi ve Planlama”, “ Hedef Kitle Belirleme”, “Dijital Reklamın Etkinliği ve Ölçülmesi” hakkında bilgi verdi.
Başarı öyküleri ile devam eden Seminerin son bölümünde ise TÜİK Kocaeli Bölge Müdürlüğünden Zafer Ağyar “KOBİ’lerde İnternet Kullanım İstatistikleri “ değerlendirmesini aktardı.