2014-2017 Stratejik Planlar

Kocaeli Sanayi Odası Tanıtımı

  • Kocaeli Sanayi Odası, Türkiye’nin 11. Sanayi Odası olarak faaliyetlerine 22 Haziran 1989 yılında 457 sanayi kuruluşuna,  altı çalışanı ile hizmet vererek başlamıştır.
  • Şuan mevcut kayıtlı üye sayısı 2235, çalışan sayısı 33’dür.
  • Kocaeli Sanayi Odası’nda 34 Meslek Komitesi olup üye sayısı 170 kişidir.
  • KSO Meclisi 68 üyeden oluşmaktadır.

Kocaeli Sanayi Odası Misyonu

İLİMİZİN, BÖLGEMİZİN VE ÜLKEMİZİN KALKINMASINDA KATKIDA BULUNMAK, BÖLGE SANAYİCİLERİMİZİN BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMAK, ÇALIŞANLARIMIZA DEĞER YARATMAK, TOPLUMDA ALGIMIZI YÜKSELTMEK VE ÖNCÜ BİR KURUM OLMAK.

Kocaeli Sanayi Odası Vizyonu

YENİLİKÇİ UYGULAMALARLA, SANAYİCİLERİMİZ, ÇALIŞANLARIMIZ VE TOPLUMUMUZ İÇİN DEĞER VE FARK YARATARAK, SADECE BÖLGEMİZDE DEĞİL ULUSAL BOYUTTA DA TERCİH EDİLEN, GÜVENİLEN VE VAZGEÇİLMEZ BİR REFERANS KURUM OLMAK.

Kocaeli Sanayi Odası Kurum Kültürü

KOCAELİ SANAYİ ODASI; DÜNYADAKİ GELİŞMELERE AÇIK, ÖĞRENDİĞİNİ YAŞAMA GEÇİREN VE PAYLAŞAN, SANAYİCİLERİNİN, PAYDAŞLARININ VE ÇALIŞANLARININ BEKLENTİLERİNE VE İHTİYAÇLARINA ÖNEM VEREN, TOPLUMSAL SORUMLULUK SAHİBİ, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUMDUR.

Kocaeli Sanayi Odası Kalite Politikası

KOCAELİ SANAYİ ODASI OLARAK; YENİLİKÇİ UYGULAMALARLA ÜLKE EKONOMİSİNİN GELİŞMESİNE KATKI SAĞLAMAK İÇİN  SANAYİCİLERİMİZ İLE PAYDAŞLARIMIZIN GEREKSİNİMLERİNİ VE BEKLENTİLERİNİ ZAMANINDA KARŞILAMAYI,  SADECE BÖLGEMİZDE DEĞİL ULUSAL  BOYUTTA DA TERCİH EDİLMEYİ, HİZMETLERİMİZİ  VE YÖNETİM SİSTEMLERİMİZİ SÜREKLİ GELİŞTİRMEYİ VE İYİLEŞTİRMEYİ, ÖNCÜ, ÖRNEK VE GÜVENİLİR BİR KURUM OLARAK YOLUMUZA DEVAM ETMEYİ  TAAHHÜT EDİYORUZ.
 

Kocaeli Sanayi Odası Çevre Politikası

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE SAĞLIKLI BİR ÇEVRE İÇİN;

  • ÇALIŞANLARIMIZI, ÜYELERİMİZİ VE TOPLUMUMUZU, YENİLENEBİLİR KAYNAK KULLANIMINA TEŞVİK ETMEYİ, EĞİTİMLERLE ÇEVRE BİLİNCİNİ GELİŞTİRMEYİ VE YAYGINLAŞTIRMAYI,
  • ÜYELERİMİZİN ÇEVRE KONUSUNDAKİ SORUNLARININ ÇÖZÜMÜNDE YOL GÖSTERİCİ OLMAYI,
  • İYİLEŞTİRMELERİN SÜREKLİLİĞİNİ SAĞLAMAYI,
  • YÜRÜRLÜLÜKTE OLAN YASAL YÜKÜMLÜLÜKLERE UYMAYI, TAAHHÜT EDİYORUZ.

KSO Müşteri Memnuniyet Yönetim Sistemi Politikası

KOCAELİ SANAYİ ODASI OLARAK;

  • MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİ GİZLİLİK PRENSİBİ DAHİLİNDE EN KISA SÜREDE DEĞERLENDİRMEYİ, ÇÖZMEYİ VE GERİ BİLDİRİMİNİ YAPMAYI,
  • HER ŞİKAYETİ ÇÖZÜMLEYEREK MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ SAĞLAMAYI VE SÜRDÜRMEYİ,
  • MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ÇÖZÜMLENMESİNDEKİ TÜM PRENSİPLERİN PERSONELİMİZCE BENİMSENMESİNİ,
  • MÜŞTERİLERİMİZİN BİZE ULAŞABİLECEKLERİ ÜCRETSİZ BİR İLETİŞİM YOLU SAĞLAMAYI,
  • HİZMET KALİTEMİZİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEYİ VE PROAKTİF YAKLAŞIMLA TEKRARLANMADAN ÖNLEMEYİ VE
  • YÜRÜRLÜLÜKTE OLAN YASAL YÜKÜMLÜLÜKLERE UYMAYI, TAAHHÜT EDİYORUZ.

KSO İnsan Kaynakları ve İletişim Politikası

KSO İnsan Kaynakları Politikası
Amacımız, insan gücümüzü küresel boyutta kalıcı üstünlüğümüz haline getirmektir.
KSO İletişim ve Haberleşme Politikası
Amacımız, kurum içerisinde ve kurumlar arası iletişimde yazılı, görsel ve diğer medya araçlarını kullanarak, teknolojinin gerektirdiği hızlı ve etkin şekilde bilgilerin paylaşımını sağlamaktır.

KSO Mali İşler ve Bilgi İşlem Politikası

KSO Mali İşler Politikası
Kocaeli Sanayi Odası, yetkin personeli ile kanun ve yönetmeliklere uygun hareket ederek, muhasebe temel ilkeleri doğrultusunda şeffaf ve güvenilir olmayı, değer yaratan bir kurum olma bilinci ile ülke ve bölge ekonomisinin gelişimine katkı sağlamayı ve bu doğrultuda mali kaynaklarını üyelerinin gereksinim ve beklentilerini karşılamaya yönelik kullanmayı ilke edinmiştir.
KSO Bilgi İşlem Politikası
Müşterilerimize daha hızlı ve iyi hizmet vermek için teknolojinin imkanlarını kullanmayı, bilgi güvenliğini sağlamayı, yerinde hizmet anlayışını her türlü teknoloji odaklı iletişim araçları ile desteklemeyi ilke edinmiştir.

Kocaeli Sanayi Odası Kalite Yolculuğu

KSO Stratejik Yönetim Sistemi Modeli

kso-yonetim-sistemi-modeli-1

KSO İnsan Kaynağımız

KSO Fiziki Kaynağımız

  • 1. Binalar
    Merkez Bina
    Çayırova Temsilciliği
    Gebze Temsilciliği
    Dilovası Temsilciliği
    İMES Temsilciliği
  • 2. Bilgisayar, Yazılım ve Donanımlar
  • 3. Çalışma Ortamı ve Altyapı
  • 4. Sosyal Tesis
  • 5. Toplantı, Eğitim ve Konferans Salonları

Güçlü Yönlerimiz (S) 2015

  • TEMSİLCİLİKLERİN HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİNİ ARTIRMASI
  • YENİ VE KALİFİYE İNSAN KAYNAĞIMIZ
  • BÜTÇE PERFORMANSLARIMIZ
  • YÖNETİM SİSTEMLERİMİZ
  • İMAJIMIZ
  • YEREL YÖNETİMLERLE İŞBİRLİKLERİMİZ
  • ULUSLAR ARASI İLİŞKİLERİMİZ
  • KOBİLERE YÖNELİK PROJELERİMİZ
  • MARKA DEĞERİ GİDEREK ARTAN HİZMETLERİMİZ (ÇEVRE ÖDÜLLERİ, SPD, BİZİMKÖY, SANTEK, VB.)
  • GÜÇLÜ LOBİ FAALİYETLERİMİZ
  • BİLGİLENDİRME TOPLANTILARINDAKİ ÇEŞİTLİLİKLERİMİZ
  • GÜÇLÜ MECLİS (18 MECLİS ÜYELERİMİZİN 500 BÜYÜK İŞLETMELER LİSTESİNDE YER ALMASI)
  • AKTİF ÇALIŞAN MESLEK KOMİTELERİ
  • YENİ VE AKTİF TEMATİK PLATFORMLAR (ÇEVRE, OSB, ULAŞIM VB.)
  • ODAMIZIN ORGANİZASYON KABİLİYETİ (MECLİSTE ÜST DÜZEY KONUKLARI, VİZYON KONUŞ. AĞIRLAMA, VB. ORG.)
  • GÜÇLÜ BÜTÇE (HİZMET GELİRLERİNDE ARTIŞ)
  • ODA HİZMET BİNASININ KONUMU
  • KOORDİNATÖR ODA STATÜMÜZ (KADIN VE GENÇ GİRİŞİMCİLER KURULU)
  • BİR ÇOK YEREL VE ULUSAL KURULLARIN YÖNETİMLERİNDE, BAŞKANLIKLARINDA YER ALMAMIZ (UMEM BAŞKANLIĞI, WCF ÜYELİĞİ,)
  • BELGE HİZMETLERİNDE HIZLI VE YERİNDE HİZMET ANLAYIŞI
  • ÜYELERİN GENEL MEMNUNİYETİ
  • BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİNDE LİDERLİK
  • ODA ORKESTRAMIZ
  • KOCAELİNİN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ YERİ
  • ONLİNE TAKİP SİSTEMLERİMİZ (MK, TOPLANTI BAŞVURULARI, ATAWEB, ONLINE ANKET UYGULAMALARI)
  • İŞTİRAKLERİMİZ (ABİGEM, TEKNOPARK, OSB, BİZİMKÖY)
  • MALİ DESTEK PROGRAMLARINDAN ARTIK DAHA FAZLA YARARLANMAMIZ
  • GÜÇLÜ BİLİŞİM ALTYAPIMIZ

Zayıf Yönlerimiz (W) 2015

  • ARAŞTIRMA, SEKTÖR, EKONOMİ VB. RAPOR SAYIMIZIN YETERSİZ OLMASI
  • MEKANDAKİ FİZİKİ DARALMA
  • KIYASLAMA ÇALIŞMALARININ KISITLI OLMASI
  • KSO NETWORKÜNÜN YETERSİZLİĞİ (MAİL İLE İLETİŞİM, FAKS İLE İLETİŞİM, ŞİRKET MÜDÜRÜ, CEOSU VB. NETWORK EKSİKLİKLERİ)
  • BİLİŞİM PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETME EKSİKLİĞİ
  • ÜYE KURULUŞLARIN ODAMIZ ETKİNLİKLERİNE YETERİ KADAR KATILIM SAĞLAMAMASI
  • ARTAN İŞGÜCÜNE KARŞI SINIRLI ÇALIŞAN SAYISI
  • 5174 SAYILI KANUNUN BAZI MADDELERİ (AİDAT PAYLAŞIMI)
  • BİLGİ GÜVENLİĞİ VE ERİŞİLEBİLİRLİĞİ
  • ULUSAL MEDYADA ZAYIF PERFORMANS
  • ODA TANITIM MALZEMELERİNİN EKSİKLİĞİ
  • MÜŞTERİ ZİYARET PROGRAMLARI
  • MERKEZİ OTORİTE İLE İŞBİRLİĞİNİ KUVVETLENDİRECEK DANIŞMAN EKSİKLİĞİ

Fırsatlarımız (O) 2015

  • BOŞ FUAR ALANI
  • YENİ TEMSİLCİLİĞİMİZ (İMES)
  • OSB’LERDEKİ BOŞ ALANLAR
  • ULAŞIM OLANAKLARI VE YETIRIMLARI (CENGİZ TOPEL HAVAALANI, DERİNCE LİMANI, DEMİRYOLU YATIRIMLARI, DİĞER LİMANLAR, OTO YOL YATIRIMLARI)
  • İLİMİZDEN SANAYİ BAKANI OLMASI
  • KOCAELİ’NİN KONUMU
  • ÜNİVERSİTELER VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİ VE TEKNOPARKLAR, TEKMER
  • BİLİŞİM VADİSİ VE BU OLUŞUMDA DAHA AKTİF ROL ALMAK
  • YENİ İŞBİRLİKLERİ (GÜMRÜK ŞİRKETLERİ)
  • HİZMETLERMİZİN YAYGINLAŞTIRILMASI
  • ELEKTRONİK HİZMETLERE BAŞLANACAK OLMASI
  • ABİGEM
  • TİCARET SİCİLİNİN ODAMIZDA BULUNMASININ SAĞLANMASI
  • YATIRIM VE TEŞVİK İMKANLARI
  • MEVCUT FONLARIN VARLIĞI
  • İRAN’DAKİ GELİŞMELER
  • 13’Ü AKTİF 17 OSB’NİN KOCAELİ’NDE KONUŞLANMASI
  • OTOMOTİV SANAYİNİN KOCAELİ VE HİNTERLANDINDA GELİŞMESİ
  • KOCAELİ KİMYA SANAYİSİNİN TÜRKİYE’NİN LİDERİ KONUMUNDA OLMASI
  • KÜMELENME POTANSİYELİ
  • MESLEKİ EĞİTİM VE TEHLİKELİ İŞLERLE İLGİLİ ODALARA YENİ GÖREVLERİN VERİLMESİ
  • YENİ PROJELER (ÜYE, HİZMET, COSME, GLOBAL PİYASA)

Tehditlerimiz (T) 2015

  • MEVZUAT DEĞİŞİKLİĞİ İLE ODA ÜYELEĞİNİN ZORUNLULUKTAN ÇIKMASI
  • ODAMIZLA BENZER HİZMETİ VEREN STK VE DİĞER MESLEK ÖRGÜTLERİ
  • MEVZUATTAN GELEN HİZMET SINIRLAMALARI
  • TOBB GENEL KURULUNDA SANAYİ ODALARI TEMSİL AZLIĞI
  • YENİ ÇIKACAK YÖNETMELİK VE MEVZUATLARDA YAPTIRIM GÜCÜMÜZÜN OLMAYIŞI
  • GELİR KAYNAĞIMIZ OLAN HİZMET KALEMLERİNİN KALDIRILMASI
  • TİCARET SİCİLİNİN ODAMIZDA BULUNMAMASI
  • İNSAN KAYNAĞI
  • HİZMET VERDİĞİMİZ ÜYE SAYIMIZIN YETERSİZLİĞİ
  • ABİGEM

Dış Paydaş Analizi

1. Gebze Teknik Üniversitesi
  • Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
    Kocaeli Bölgesi içinde bulunan bilişim firmaları ile işbirliği çalıştayı düzenlenerek yapılabileceklerin analizi ve raporlanması. Bu çalıştayın diğer alanları da kapsayacak şekilde geniş katılımlı proje pazarı düzenlenmesi.
  • Mimarlık Fakültesi
    • Odamızca tutulan sektör ve firma bilgilerinin uluslararası standartlarla uyumlu olarak sınıflandırılması
    • Yıllık olarak bu bilgilerin dokümante edilmesi, araştırma ve akademik çalışmalarda kullanılmak amacıyla paylaşılmak üzere dijital ortamda saklanması
    • Akademik çalışmalar için talep edilen bilgilerin ve kurumsal desteğin sağlanması
    • Kentsel-bölgesel konuların yanı sıra sektörel çalışmalarda da Şehir ve Bölge Planlama Bölümü ile iletişime geçilmesi ve etkileşime açık olunması
    • Tematik çalışmalarımız öncesinde özellikle kent-kentleşme, bölge planlama, rekabetçilik, yaşam kalitesi, sanayi politikaları, sürdürülebilirlik, yenilikçilik, bölgesel yenilik sistemleri gibi konularda bölüm görüşlerinin sorulması
    • Ortak çalışmalar- projeler geliştirmeye fırsat sağlayan bir etkileşim ortamının kurulması
    • Ortak bilimsel toplantı, seminer vb. etkinliklerinin geliştirilmesi, disiplinler arası bir bilgi üretim-dağıtım ortamının ve ağının oluşması
    • Gerek sektörel gerekse kentse-bölgesel vizyon oluşturma ve strateji belirleme süreçlerinde, ilgili bölümle işbirliği sağlanması
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
    • Üniversitenin bilimsel araştırma projeleri fonuna Odamızca destek olunması ve bu konuda ortak araştırma projeleri yürütülmesi maksadıyla temalar belirlenmeli ve bir protokol imzalanması
    • Odamızın ve üyelerimizin eğitim ihtiyaçlarını gidermek maksadıyla Odamız ve Üniversitenin Sürekli Eğitim Merkezi arasında ortak eğitim protokolü imzalanması
    • Üniversitenin ilgili akademik bölümlerinin müfredat geliştirme komitelerine Odamızdan temsilcilerin katılması.
    • Odamızla staj ve burs protokolleri imzalanması.
2. DOĞU MARMARA KALKINMA AJANSI
  • Ortaklaşa Bilişim Vadisi konulu Konferans etkinliği düzenlemek: İlimizde kurulması devam eden Bilişim Vadisi projesine yönelik yatırım promosyonu, imalat sanayiine destek verecek şekilde sektörel ihtisaslaşmaya gidilmesi ve de bilişim sektöründeki yeni girişimlere Odamız bünyesindeki potansiyel melek yatırımcıların ilgisinin çekilmesi vb. gündem maddelerinin ele alınacağı bir etkinlik düzenlenmesi.
  • Odamız Sektör Komiteleri ile işbirliği içinde Sektör Çalıştayları düzenlemek ve Sektör Raporları hazırlamak ve raporları yaygınlaştırmak.
  • CIP ICT-PSP OASIS Projesi kapsamında geliştirilen INVPROM ve DATAcoll yazılımlarının Odamız yetkililerinin kullanımına sunmak.
  • Üniversite-sanayi işbirliği çalışmaları için ortak faaliyetler düzenlemek.
3. TÜBİTAK MAM
  • Ekonomik dönüşüm programında yer alan ilgili eylem planlarının önemli bir kısmında başarıya ulaşabilmek için, ülkemizin teknolojik gelişime önem vermesine ve dolayısıyla AR-Ge çalışmalarının hızlandırılmasına ihtiyaç duyulacaktır. Sanayinin teknolojik gelişimine ivme kazandırmak amacıyla Odamız ve TÜBİTAK MAM arasındaki işbirliklerine hız verilmesi önemlidir.
  • Odamızın çalışmalarında sanayinin Ar-Ge’ye yönelmesinde bir ara yüz rolünü üstlenmesi hususunu önceliklerimiz arasına almamız önerilmektedir.
4. İZAYDAŞ
  • Yönetim sistemleri iyi uygulama paylaşım günlerinin düzenlemesi,
  • İnovasyonda çalışan fikirlerin önemi, inovatif fikirlerin yönetimi ve uygulamaya alınması süreci iyi uygulama örneklerinin paylaşılması,
  • Hizmet sektöründe Ar-ge ve inovasyon eğitimi düzenlenmesi,
  • Yönetim sistemleri yatırım maliyetinin geri dönüşü, yönetim sistemlerinin kurumsal kazançlara etkisi ölçüm metotları seminerinin düzenlenmesi,
  • Karbon ayak izi hesaplanması, BEKRA bildirim sistemi, Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği kapsamında entegre izin başvuru sistemi uygulaması, Çevre Görevlisi Aylık Değerlendirme ve İç Tetkik Raporu Hazırlama, MoTAT Uygulama, Denetim Kriterleri, Kütle Denge Veri Girişi, İleri Teknoloji Bertaraf Yönetmeleri Bilgilendirme, Çevre kazaları, boyutları ve çevresel etki değerlendirme teknikleri konularında eğitimler düzenlenmesi, önerilmektedir.
5. TOBB
  • Stratejik Planımızın Odamız faaliyetlerinin yetkin personeli ile kurumsallaşmış biçimde yürütülmesi ve «yüzde yüz üye memnuniyeti» nin hedeflenmesi,
  • Üyelerimize serbest piyasa ekonomisi çerçevesinde ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için, kurumsallaşma, ar-ge, inovasyon, verimlilik, finans kaynaklarına ve dış pazarlara erişim gibi aktif danışmanlık hizmeti verilmesi,
  • Kamu yararı gözetilerek temsil edilen özel sektör camiasının menfaatlerinin korunması,

hususlarına dikkat edilmesinin önemli olacağı bildirilmiştir.

Dış Müşteri Memnuniyet Anket Sonuçları

Dış Müşteri Memnuniyet Anket Sonuçları
Dış Müşteri Memnuniyet Anket Sonuçları

KSO 2014-2017 Dönemi Ana Stratejileri

  • 1. ULUSAL ETKİ YARATMAK
  • 2. AR-GE VE İNOVASYONU SÜREKLİ DESTEKLEMEK
  • 3. KOCAELİ SANAYİ ODASI VE KOCAELİ SANAYİ ALGISINI YÜKSELTMEK
  • 4. ODAMIZIN KURUMSAL KAPASİTESİNİ VE KAYNAKLARINI ÇEŞİTLENDİRMEK

1. ULUSAL ETKİ YARATMAK

  • 1.1. İŞLETMELERİN KURUMSAL KAPASİTELERİNİN VE REKABET GÜÇLERİNİN ARTIRILMASI
  • 1.1.1. Bilgiye Erişim için Faaliyetler Yürütülmesi
  • 1.1.2. Üye Gelişim Programlarının Düzenlenmesi
  • 1.1.3. Hedef Pazarlara Ulaşım için Faaliyetler Gerçekleştirilmesi
  • 1.1.4. Devlet Desteklerine Erişim İmkanının Sağlanması
  • 1.1.5. Üyeler Arası İşbirliğinin Geliştirilmesi
  • 1.2. BÖLGESEL KALKINMANIN DESTEKLENMESİ VE LOBİCİLİK FAALİYETLERİ
  • 1.2.1. Kocaeli İli Lojistik Altyapı Geliştirme Projelerinin Takibi
  • 1.2.2. Kocaeli’nin Ticari Hayatına Destek Vermek
  • 1.2.3. Komisyonlar ve Meslek Komitesi Kararlarını Görüş Dosyalarına Dönüştürerek Kamuoyu Oluşturmak
  • 1.2.4. İl Kadın ve Genç Girişimciler Kurullarının Çalışmaları ile Bölge Ekonomisinin Gelişimine Katkıda Bulunmak
  • 1.2.5. Kocaeli Sanayi Kümelerini Oluşturmak
  • 1.3. KAMU ÖZEL SEKTÖR İŞBİRLİĞİ İÇİN REFERANS NOKTASI OLMAK
  • 1.3.1. Yerel İşbirliklerini Kuvvetlendirmek
  • 1.3.2. Ulusal İşbirliklerini Kuvvetlendirmek

2. AR-GE VE İNOVASYONU SÜREKLİ DESTEKLEMEK

2.1. ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNİ GELİŞTİRMEK
2.1.1. Üniversite-sanayi Günlerinin Niteliğini Artırmak
2.1.2. Bilişim Vadisine Destek Vermek
2.2. AR-GE DESTEKLERİNDEN ÜYELERİMİZİ FAYDALANDIRMAK

3. KOCAELİ SANAYİ ODASI VE KOCAELİ SANAYİ ALGISINI GÜÇLENDİRMEK

3.1. YÖNETİM SİSTEMLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE ÇEŞİTLENDİRİLMESİ
3.2. ÖDÜL ORGANİZASYONLARININ YENİDEN KONUMLANMASI
3.3. KOCAELİ SANAYİSİNİN EKONOMİK GELİŞİMİNİN TAKİPLENMESİ
3.4. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN DÜZENLENMESİ
3.5. FARKINDALIK VE KAMUOYU YARATMA ÇALIŞMALARI

4. KURUMSAL KAPASİTEYİ GÜÇLENDİRMEK VE KURUMSAL KAYNAKLARI ÇEŞİTLENDİRMEK

4.1. KURUMSAL KAYNAKLARIN GÜÇLENDİRİLMESİ
4.1.1. İnsan Kaynağının Güçlendirilmesi
4.1.2. KSO’nun Finansal Kaynağının Çeşitlendirilmesi
4.1.3. Yeni Üye Kazanımı ve Hizmet Alan Üye Sayısının Artırılması
4.2. KURUMSAL KAPASİTEYİ GÜÇLENDİRMEK
4.2.1. Üye İlişkilerinin Geliştirilmesi
4.2.2. Oda Mekanlarının Yenilenmesi
4.2.3. Yerinde Hizmeti Kuvvetlendirmek