Sayın Üyemiz,
TOBB tarafından Odamıza gönderilen yazıda, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın yazısına istinaden; son dönemde birçok Türk firmasından, Fransa’ya ihracat yaparken dolandırıldıkları yönünde şikayetler geldiği belirtilmektedir.
Yazıya göre; söz konusu dolandırma işlemleri genel olarak aşağıdaki süreci izlemektedir:
E-posta ile firmamıza ulaşan bir kişi (başarılı ve/veya tanınmış) bir Fransız firmasının dış ticaret temsilcisi olduğunu belirterek; (ürün almak üzere) firmalarımızla pazarlık yapmaktadır. E-postayı gönderen kişinin e-posta adresinin uzantısı; ünlü bir Fransız firmasının e-posta adresi uzantısı (veya benzer bir uzantı) olabilmektedir. Pazarlık süreci e-postanın yanısıra telefon ile de devam edebilmektedir. Anlaşmaya varıldıktan sonra (kendisini Fransız firmasının temsilcisi gibi tanıtan) kişi; ürünleri teslim aldığına dair teslim fişine Fransız firmasının mührünü basmaktadır. Fakat satış bedeli ödenmemektedir ve kendisini firma temsilcisi gibi tanıtan söz konusu kişiye bir daha ulaşılamamaktadır.
Bu gibi bir durumla karşılaşmamak için firmalarımızın; kendileriyle temasa geçilmesi durumunda, ilk olarak belirtilen Fransız firmasının genel merkezini arayarak -kendilerine ulaşan ve ürün almak isteyen kişilerin- firmanın çalışanı olup olmadıklarını kontrol etmeleri önerilmektedir.
Bilgilerinize sunarız.