Kocaeli Sanayi Odası(KSO) Mart ayı Meclis Toplantısı gerçekleştirildi. KSO Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Zeytinoğlu’nun konuşmasıyla başlayan mecliste gündem maddelerin görüşülmesinin ardından konuk konuşmacı olarak söz alan ve aynı zamanda KSO Meclis Üyesi ve Yönetim Kurulu üyesi olan Ford Otomotiv Sanayi A.Ş Genel Müdürü Haydar Yenigün, ‘Elektrikli Araçlar Gerçekten Çevreci mi?’ konulu sunum gerçekleştirdi.
KSO Meclis toplantısı, Kocaeli Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Zeytinoğlu’nun ulusal ve küresel alanda yaptığı değerlendirmelerle başladı. Türkiye’de global alanda ve algılamada stresin daha çok arttığı bir ay yaşadığımızı belirten KSO Başkanı Zeytinoğlu, “Kocaeli’deki kapasite Ocak ayında yüzde 70,9 iken, Şubat ayında bu oran belirgin bir düşüşe uğramış ve yüzde 70,6 olmuştur. Kocaeli gümrüklerine göre Şubat ayında ihracat yüzde 14,4 azalırken ithalat da binde 4 oranında geriledi. Otomotiv ihracatındaki yüzde 10 artışa rağmen toplam ihracatımızın yüzde 34’ünü gerçekleştirdiğimiz kimyevi maddeler ihracatımızdaki yüzde 26’lık gerilemenin etkisi olmuştur.” dedi. KSO Başkanı Ayhan Zeytinoğlu’nun tam konuşma metni için tıklayınız.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün Elektrikli Araçları Anlattı
Aynı zamanda Kocaeli Sanayi Odası Meclis üye Ford Otomotiv Sanayi A.Ş Genel Müdürü Haydar Yenigün, ‘Elektrikli Araçlar Gerçekten Çevreci mi?’ konulu sunumunu yaptı. Sunumunda, dünya genelinde sanayi ve otomobillerden çıkan zararlı gazların neden olduğu çevre kirliliğinden bahseden Yenigün, hidroelektrik enerji kaynağının diğer enerji kaynaklarına oranla çok daha zararsız olduğuna değindi. Yenigün, “Ancak bu enerjinin kullanıldığı her ülke, kendi doğal kaynaklarıyla elektriği üretiyor. Elektrikli aracı kömürden üretiyorsanız üretmeyin, petrolden üretin daha az zararlıdır.” dedi.
Yenigün sunumunun devamında katılımcılara elektrikli araçların küresel ısınmaya karşı mücadeleki önemini vurguladı ve elektrikli araçların sahip olduğu özellikleri ve bunların çevreye olumlu etkilerini anlatarak, “Maliyetler çok yüksek, bu döneme kadar yakın vadede yapmamız gereken ise konvansiyonel motorları küçültüp onları şarj edilen araçların içine koymak. Hem elektrik hem konvansiyonel araçlarla kullanıp teknolojinin gelişip maliyetin daha ucuzlayacağı günlere gelene kadar çevreyi rahatsız etmeyecek ürünler üretmektir.” diyerek bu projelerin uygulanabilir şeklini aktardı. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar YENİGÜN’ün sunumuna ulaşmak için tıklayınız.