Ülkemizde ve ilimizdeki mesleki eğitimde “hem niceliksel, hem de niteliksel sorunların olduğunu” tespit ettiğimiz ilk mesleki eğitim temalı projemizi tamamlandıktan sonra ikinci projemizde deneysel uygulamalara ağırlık verilmiştir.
Bu uygulamalar kapsamında; etkin staj uygulamalarının, velilerin, öğretmelerin ve ortaokul düzeyinden itibaren öğrencilerin seminerlerle bilinçlendirilmelerinin önemi deneysel yöntemlerle ispatlanmış ve böylece ilk projede elde edilen bulgular teyit edilmiştir.
*Bu çalışmalar için model olarak yine otomotiv sektörünü seçtik. Söz konusu deneysel uygulamalar kapsamında;
*Sektör temsilcileri tarafından “meslek marka değeri” oluşturmaya yönelik olarak öğrencilere, velilere ve öğretmenlerine seminerler düzenlendi.
*Meslek öğretmenleri için güncel teknolojilere uyum için saha çalışması ve öğrenciler için de etkin staj uygulaması gerçekleştirildi.
*Bu uygulamalar devam ederken; öğrenci, veli ve öğretmenlerden oluşan grupların “uygulama öncesi ve sonrası” mesleki eğitime yönelik tutumlarındaki değişimler test edildi.
*Bu çalışmamızla mesleki eğitimdeki kaliteyi artırmaya yönelik yaptığımız deneysel uygulamalar sonrası; öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin tutumlarında önemli ölçüde yükseliş olduğunu gördük.
*Ayrıca bu çalışmadan ilk raporumuzdaki tespit ettiğimiz bulguların ne kadar doğru ve isabetli olduğunu teyit ettik.
Raporun tamamını okumak için tıklayınız.