Sayın Üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden (TOBB) alınan yazıda; ülkemiz ihracatının değer bazında yüzde 30’unun gerçekleştirildiği uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün, yurtdışında yetersiz geçiş belgesi kotaları, mod ve güzergah dayatmaları, geçiş ücretleri gibi engellerle karşılaşmakta olduğu belirtilmiştir.
Yazıda devamla, Avrupa’ya yönelik ihraç taşımalarımızda en önemli çıkış noktası durumundaki Kapıkule’de araç yoğunluğu nedeniyle yaşanan beklemelerin ve gecikmelerin taşımacılık ve dış ticaretimizde zaman kayıplarına ve maliyet artışlarına yol açtığı, ihraç ürünlerimizin uluslararası alanda rekabet gücünün zayıflatmakta olduğu ve dolayısıyla karayolu taşımacılığında kullanılacak alternatif güzergah ve rotaların her geçen gün önem kazanacağı ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, 03.02.2021 tarihinde faaliyete başlayan Karasu-Köstence (Romanya) ve 07.02.2021 tarihinde seferlerine başlanan Alsancak-Tarragona (İspanya) Ro-Ro hatlarının karayolu taşımacılığında yaşanan sorunlara önemli çözüm alternatifleri oluşturacağı öngörülmektedir. Bu sayede, özellikle Avrupa’ya yönelik ihracatımızda bazı dönemlerde yaşanan sıkıntılarda azalma yaşanacağının düşünülmekte olduğu belirtilmektedir.